Motywowanie pracowników w korporacjach

Motywowanie pracowników w korporacjach

Sty 13

Korporacje są firmami, w których zatrudnia się wielu pracowników na typowo umysłowych stanowiskach. Ten system pracy wiąże się oczywiście z pewną specyfiką funkcjonowania takiej firmy. I tak na przykład wprowadzone są tam podziały na różne działy, rzeczą normalną wśród pracowników jest pisanie raportów, zdawanie ich przełożonym, uczestniczenie w zebraniach pracowniczych, organizowanie burzy mózgów, awansowanie, premiowanie, ale także degradowanie i karanie.

motywacja

Każdy, kto pracuje w korporacji, musi trzymać się cały czas w ryzach, nie może sobie pozwolić na chwilę zmniejszonej efektywności, ponieważ zawsze jest ktoś gotów zająć jego miejsce, czy ktoś gotów ukarać go za brak odpowiednich wyników. Korporacje bowiem zwykle nastawione są na osiąganie jak najwyższych wyników sprzedażowych.

Motywacja pracowników powinna stale rosnąć – najlepiej, by pracownik po kilku latach pracy w korporacji miał coraz większą chrapkę na sukcesy i stawał się coraz lepszym i coraz bardziej wydajnym pracownikiem. Niestety, takich osób jest niewiele. Większość pracowników korporacji dąży po prostu do tego, aby utrzymać dotychczasowe stanowisko i przywileje, i aby nie zostać zdegradowanym. Szefowie korporacji często przechodzą szkolenia z zakresu zarządzania personelem. Maja one za zadanie pokazać im, w jaki sposób wykorzystać ich naturalne zasoby i wycisnąć jak najwięcej z pracowników, których możliwości nie zawsze się pokrywają z danym stanowiskiem.

Badanie motywacji przeprowadzane przez firmy HR (sprawdź na stronie: anacco.pl/badania-organizacji) mają na celu sprawdzenie, czy pracownik na danym stanowisku nie uważa, że mógłby zajmować się czymś bardziej ambitnym, i właśnie pozostawanie od lat na tym samym stołku blokuje jego potencjał. Okazuje się, że dla wielu pracowników to właśnie awans może być motywacją do jeszcze lepszej i bardziej wytężonej pracy. Dla innych będzie to premia za wyniki – bo niby po co mają się starać sprzedawać więcej, jeśli dostają i tak co miesiąc to samo wynagrodzenie? W wielu firmach jest zatem powszechny system awansowania pracowników, a także ich premiowania za najlepsze wyniki. Daje to takie rezultaty, że każdy z pracowników ma swoje własne powody, by starać się jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki.

A jak często najlepiej przeprowadzać badanie motywacji? Optymalnie co kilka miesięcy. Szczególnie w takich korporacjach, gdzie pomimo pozornej nudy stale coś się zmienia, coś się dzieje, a i pracownicze ambicje nie pozostają nigdy na tym samym poziomie.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z wszystkich 0 głosów)