Tajemniczy klienci wykonali dobrą robotę

Tajemniczy klienci wykonali dobrą robotę

Lis 21

kebabWykonane badania na terenie naszego kraju przez Narodową Organizację Audytów Posiłków i ich Jakości wzięły pod obserwację świadczone usługi żywieniowe przez liczne lokale fastfoodowe na terenie naszego kraju i poddały je dokładnym oględzinom i analizom porównawczym. Badanie miało na celu przyjrzenie się jakości oferowanych potraw w formie tak zwanego mystery shoppingu, zwanego inaczej badaniami tajemniczego klienta.

Tysiące specjalnie wynajętych w tym celu osób miało za zadanie udać się do określonego punktu serwującego dania fast food i sprawdzić w jaki sposób przygotowuje się tam serwowane klientom dania i posiłki. Poza audytem jakości podawanych potraw, tajemniczy klienci mieli za zadanie sprawdzić inne istotne czynniki panujące w danym lokalu, które składają się na całościowy obraz udzielanej usługi żywieniowej. Mieli oni powierzone zadania polegające także na ocenie uprzejmości ekspedienta/-tki podczas procesu zamawiania i wydawania nam posiłku, analizowali oni czystość panującą w danym lokalu oraz sprawdzali wizualnie ilość innych klientów, którzy pojawili się w danej chwili w lokalu.

Reklama: zamów kebab w lokalach U Szwagra!

Kompleksowość badania miała na celu sprawdzenie ponad tysiąca różnych punktów w naszym kraju, które zajmują się przygotowywaniem dań fastfoodowych dla swoich klientów i ich porównanie z innymi, podobnymi punktami zlokalizowanymi w innych rejonach Polski. Próbowane przez tajemniczych klientów potrawy różniły się od siebie nie tylko pod względem rodzaju określonej potrawy, ale także różniły się od siebie znacznie cenowo, aby sprawdzić, czy wzrost ceny oferowanego dania miał wpływ na jego jakość smakową oraz jakość wykorzystanych do jego produkcji produktów. Były one sprawdzane za pomocą próbki dania, która była pobierana przez tajemniczych klientów do badań laboratoryjnych. Klienci-testerzy mieli możliwość zjedzenia takich dań, jak kebab, hamburger, hot-dog, zapiekanki, czy też innych rodzajów dań typu fast food.

Zebrane przez nich informacje posłużyły w celu wykonania bardzo szczegółowych analiz porównawczych i pozwoliły wysnuć pewne tezy na temat tego, które rejony Polski lepiej prezentowały się na tle innych miejsc w naszym kraju, pod względem jakości serwowanych posiłków w restauracjach fastfoodowych. Wyniki pokazały, że najlepsza jakość potraw serwowana była nieznacznie w Polsce wschodniej, podczas gdy najgorzej wypadła centralna część naszego kraju, gdzie wyniki były mierne.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z wszystkich 0 głosów)