Czego szukać w obsłudze informatycznej firm
Szukając usługi wsparcia IT, należy szukać umowy, która zawiera pewne warunki. Na przykład umowa może określać, ile czasu dostawca poświęci na reagowanie na zgłoszenia klientów, jaki jest ich proces reagowania i czy wymagają zdalnego dostępu. Umowa powinna również określać poziom pilności dla wszelkich żądań wsparcia.
Klauzule o niedyskryminacji
Wykonawca nie będzie dyskryminował kandydatów, pracowników ani podwykonawców. Wykonawca ma również obowiązek zawrzeć zasady niedyskryminacji we wszelkich umowach podwykonawczych. Jeżeli Wykonawca tego nie uczyni, MPS może rozwiązać umowę. Polityka niedyskryminacji musi mieć formę pisemną.
Wykonawca musi zawrzeć politykę niedyskryminacji we wszystkich umowach podwykonawczych oraz powiadomić o niej podwykonawców i pracowników. Polityka musi stwierdzać, że nikt nie podlega dyskryminacji ani molestowaniu seksualnemu, a osoby naruszające tę politykę będą karane dyscyplinarnie.
Oprócz tych regulacji, umowa powinna zawierać również oświadczenie wykonawcy, że jest on pracodawcą równych szans i zapewni wszystkim wykwalifikowanym kandydatom równe traktowanie. Powinien również zaświadczyć, że nie dyskryminuje żadnej rasy, religii, wieku lub innej chronionej cechy.
Ponadto, klauzule o niedyskryminacji powinny być zawarte we wszystkich kontraktach i umowach podwykonawczych. Wykonawca powinien również dostarczyć niezbędne dokumenty dotyczące zatrudnienia, takie jak raport EEO-1, oraz umożliwić wykonawcy wgląd w swoje księgi, rejestry i rachunki. Ponadto powinien on dostarczyć kopię swoich raportów EEO-1 każdemu pracownikowi lub potencjalnemu pracownikowi, który o to poprosi.
Klauzule o zakazie konkurencji
Jeśli rozważasz podpisanie umowy na obsługę informatyczną firm, powinieneś rozważyć, czy klauzula o zakazie konkurencji jest odpowiednia. Ten rodzaj klauzuli uniemożliwia byłemu pracownikowi pracę w tej samej branży. Jednak klauzule o zakazie konkurencji mogą nie być egzekwowane w każdym stanie. Aby uniknąć tego problemu, ważne jest, aby rozważyć potrzeby swojej firmy i określić najlepszy rodzaj umowy o zakazie konkurencji.
Po pierwsze, należy wiedzieć, że klauzule o zakazie konkurencji są wykonalne w większości stanów. Istnieją jednak wyjątki, takie jak Kalifornia, która nie uznaje tych umów. Ponadto, umowa o zakazie konkurencji może nie być wykonalna w innym stanie, jeśli jest zbyt niejasna. Dlatego należy upewnić się, że umowa jasno określa nasze interesy biznesowe. Ważne jest również, aby ujawnić umowę i politykę firmy dotyczącą zakazu konkurencji pracownikom i konkurentom.
Klauzule o zakazie konkurencji są stosowane w celu uniemożliwienia pracownikom pracy dla konkurencji lub otwarcia własnej działalności. Dzieje się tak dlatego, że byli pracownicy mogliby wykorzystać poufne informacje o firmie. Obejmuje to informacje o klientach, praktykach biznesowych, nadchodzących produktach i planach marketingowych. Klauzule o zakazie konkurencji stały się powszechne w wielu branżach. Zostały one jednak zakwestionowane przez sądy.
Klauzule o zakazie konkurencji w serwisie IT dla firm są wykonalne, jeśli mają rozsądny zakres i czas trwania. Czas trwania zależy od okoliczności sprawy, ale zazwyczaj wynosi od sześciu miesięcy do dwóch lat. Ten rodzaj klauzuli o zakazie konkurencji jest bardzo przydatny w odpowiednich okolicznościach.
Istnieje jednak jedno poważne zastrzeżenie dotyczące umów o zakazie konkurencji. Jeśli ograniczają one prawo pracowników do konkurowania, są zazwyczaj niewykonalne. Sądy odmawiają ich egzekwowania, jeśli czas ich trwania jest zbyt długi. Umowa z klauzulą o zakazie konkurencji, która zabrania pracownikowi konkurowania w tej samej dziedzinie, jest uważana za niewykonalną.
Klauzule o zakazie konkurencji w umowach kontraktowych powinny jasno określać rodzaje pracy, których były pracownik nie może wykonywać. Na przykład, umowa powinna określać rodzaj branż i pracodawców, dla których pracownik nie może pracować. Powinna również zawierać klauzulę o odszkodowaniach, która szczegółowo określa prawa pracodawcy w przypadku naruszenia.
Klauzule rozwiązujące
Klauzule rozwiązujące są niezbędne do ochrony interesów zarówno usługodawcy, jak i jego klientów. Pozwalają one usługodawcy na zakończenie umowy, jeśli określony standard usług nie jest już spełniany. Pomaga to zmniejszyć ryzyko złożenia przez użytkownika reklamacji w przypadku, gdy usługa nie spełnia jego oczekiwań.
Klauzule dotyczące wypowiedzenia mogą być negocjowane lub standardowe w umowie. Umowa powinna zawierać szczegóły, takie jak okres wypowiedzenia i szczególne okoliczności, które powodują wypowiedzenie. Na przykład, umowa master swap może zawierać klauzulę wypowiedzenia. Inną często spotykaną umową zawierającą klauzule wypowiedzenia jest umowa o pracę. Między innymi określa ona prawo pracownika do wypowiedzenia i zapłaty po rozwiązaniu umowy.
Należy również pamiętać, że nie wszystkie umowy zawierają takie same klauzule. Dlatego decyzja o tym, kiedy rozwiązać umowę, może być trudna. Na szczęście klauzule wypowiedzenia pomagają wyjaśnić warunki wypowiedzenia i okoliczności, w których wypowiedzenie nastąpi. Definiując te warunki z wyprzedzeniem, można zapobiec przyszłym sporom. Oprócz zapobiegania nieporozumieniom, umowa pomaga również chronić prawa obu stron.
Klauzule rozwiązujące w umowach o świadczenie usług IT powinny być dostosowane do specyficznych potrzeb projektu informatycznego. Klauzule te są często dostosowane do konkretnego projektu informatycznego, ponieważ strony często chcą zachować większą kontrolę nad zawarciem umowy. Mogą być one również stosowane w celu ograniczenia zakresu praw do rozwiązania umowy wynikających z prawa zwyczajowego. Na przykład, umowa może przewidywać rozsądny okres czasu dla obu stron na podjęcie decyzji o zakończeniu stosunku.
Umowa może również zawierać klauzulę o rozwiązaniu umowy z powodu braku płatności lub naruszenia umowy. Przykładem takich okoliczności jest brak komunikacji lub niestaranność, albo jakieś inne trudne działanie ze strony klienta. Klauzula ta może być dostosowana do potrzeb przedsiębiorstwa. Większość postanowień o rozwiązaniu umowy jest konfigurowalna, co oznacza, że mogą się one różnić w zależności od klienta lub firmy.
Wypowiedzenie z powodu przyczyny to kolejna często spotykana klauzula. W tej klauzuli każda ze stron może wypowiedzieć umowę i jest to zwykle konieczne, jeśli jedna ze stron nie wypełnia swoich zobowiązań wynikających z umowy. W takim przypadku strona nie popełniająca błędu musi dać drugiej stronie trzydziestodniowe pisemne wypowiedzenie.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]